NMG en verhuur gaan al sinds de oprichting hand in hand met elkaar. In deze bewegelijke markt heb je toppers nodig met de juiste kennis en kunde. De kennis die komt kijken bij het verhuren van woningen, wordt bij NMG per project op de juiste wijze door de medewerkers ingezet. Een team van onder andere verhuurmakelaars en back-officemedewerkers dragen bij aan de ultieme klantbeleving. Gisella Mertens, verhuurmedewerker backoffice, is een van de medewerkers die al jaren zorgt voor tevreden huurders (en verhuurders) bij NMG.
De wereld van woningverhuur
‘Het leuke van mijn werk is dat ik niet alleen de administratieve afhandeling van een te verhuren woning op mij neem, maar ik tevens een klankbord ben voor de vragen van toekomstige huurders. Je geeft ze advies en helpt ze zo goed mogelijk om een goede start te maken in het vinden/bewonen van hun droomhuis. Daarnaast ben ik betrokken bij diverse projecten en weet ik wat er intern en extern speelt. De veelzijdigheid van de functie, is precies wat ervoor zorgt dat ik het maximale uit mijzelf haal.’
Ondersteuning van A tot Z
‘Doordat ik op een regiokantoor werk, komen er zo nu en dan zaken op mijn bord die niet bij mijn functie horen. NMG doet namelijk niet alleen verhuur maar bijvoorbeeld ook de verkoop en het beheer. Zo komt het wel eens voor dat ik de accountmanager kan helpen, bijvoorbeeld met het signaleren van klachten die ik kan oppakken en afhandelen. Niet lang geleden heb ik bijvoorbeeld Iemand kunnen helpen die last had van vogels in de garage, ik meld deze klacht dan bij de VvE en kon in dit geval de huurder andere parkeerplaats aanbieden. Je geeft de huurders een luisterend oor en stelt ze gerust, daar gaat het om. In veel gevallen blijf ik op de achtergrond deze klacht monitoren. Zo blijf ik op de hoogte van wat er speelt bij de huurders. Als blijkt dat de accountmanager hiermee is geholpen, is mijn dag weer gemaakt. Het zorgt ervoor dat ik me nog meer betrokken voel en blijf. Klantfocus staat daarbij altijd voorop!’
Vanuit het kantoor in Amsterdam weet Gisella precies wat er overal speelt en ondersteund ze de verhuurmakelaar en de potentiële huurders overal waar nodig is. ‘Als er een nieuwbouwproject in de verhuur gaat, zorg ik ervoor dat huurders van A tot Z worden geïnformeerd. Het geeft mij een goed gevoel om huurders aan de hand te nemen en hen het online inschrijvingsproces uit te leggen. Het gaat erom dat de huurders hier snel, accuraat en laagdrempelig in worden meegenomen. Ook het ‘huren vanaf een plaatje’ gaat zo steeds meer leven. Dit is uiteindelijk ook de visie die ons bedrijf NMG Vastgoed wil uitstralen.’
‘Bij mutatieverhuur en het beheer hiervan, is er een ruime kennis aanwezig, om zowel de vertrekkende als de nieuwe huurder(s) goed te kunnen begeleiden naar hun nieuwe woning. Ook als blijkt dat er gebreken zijn aan de nieuwe woning van een huurder, zorgen wij dat het probleem zo snel mogelijk wordt verholpen. In moderne tijden als deze, zie je steeds meer dat bewoners gebruik kunnen maken van een community-app waarin huurders op een eenvoudige manier een defect aan hun woning kunnen melden, informatie kunnen inwinnen of onderling contact kunnen onderhouden met medebewoners.’
De toegevoegde waarde van NMG
‘NMG is zowel als werkgever en voor eigenaren het juiste vastgoedkantoor, aangezien het totale pakket geleverd kan worden. Of het nou om het (ver)huren, (ver)kopen of beheer gaat. We zijn van alle markten thuis. Er zijn korte lijnen met de diverse afdelingen en alle kennis en kunde worden breed ingezet. Dit zorgt ervoor dat de communicatie toegankelijker wordt voor zowel huurders alsmede voor de eigenaar. Ook wordt er door NMG geïnvesteerd in medewerkers in de zin van een talentmanagementprogramma. Zo kan ik het maximale uit mezelf halen.’